آذر ۷, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

ساخت بتونه نیاز به تجربه بالایی دارد که معمولا برای افراد کم تجربه کار سختی است ومعمولا بتونه ساخته شده توسط افراد مبتدی کیفیت لازم را پیدا نمیکند. اینجا توضیح مختصری از طرز تهیه بتونه به شما عزیزان میدم که انشالاه بتونه‌ای که میسازید خوب از اب در بیاد.

مواد تشکیل دهنده بتونه به شرح زیر است

مقداری آب، مقداری تینر، رنگ روغنی (براق) ، مل به‌اندازه کافی وروغن بتونه روش تهیه بتونه روغنی: در وحله‌ی اول رنگ مخصوص بتونه را به دلخواه در داخل ظرف مورد نظر ریخته و سپس مل را به‌اندازه کافی در آن ریخته و با کاردک خوب هم می‌زنیم تا مل بخوبی باز شده باشد و سپس مقداری آب را به آن اضافه میکنیم.

مقدار آب و رنگی که داخل مل ریخته میشه تقریبا بایدمساوی باشه۵۰=۵۰ در صورتی که بتونه چسبنده باشد مقداری تینر به آن اضافه میکنیم.

آب برای سفت کردن بتونه و رنگ برای نرم ساختن و پوشش لکه‌های دیوار میباشد.

اگر بتونه بدست امده زود سفت شد و پوست پوست شد روغن بتونه و کمی رنگ اضافه کنید روش ساخت بتونه پلاستیک:

مقداری رنگ پلاستیک را با مل مخلوط میکنیم تا جایی که بتونه بدست امده قابل لکه گیری باشد یعنی از روی کاردک سر نخورد.

در آخر به دوستان پیشنهاد میدم برای ترکهای عمیق و درشت وخرابیهای بزرگ از بتونه کناف استفاده کنند که هم محکمتر از بتونه‌های دیگه است وروش ساختش هم راحت

روش ساخت بتونه کناف:

برای ساخت بتونه کناف کافیه کمی اب داخل سطل ریخته و بعد پودر کناف رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بتونه سفت بشه.

بعدبا استفاده از لیسه و کاردک میتونید از بتونه کاریتون لذت ببرید پتینه کاری دیوار سقف ستونها در حیاط پتینه کاری هنری است که در آن با استفاده از رنگ‌های مختلف و نیز ابزارهای متفاوت، بافت‌های بصری زیبا و گوناگونی بر روی سطوحی نظیر: دیوار، سقف، ستون و … ایجاد می‌گردد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *