آذر ۸, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

اتاق خواب، اتاقی برای مطالعه، خوابیدن و یا محلی برای ارتباط خالصانه با همسر… همه اینها نشان می‌دهد که اتاق خواب خصوصی‌ترین مکان خانه برای یک فرد محسوب می‌شود و آرامش در ان نقش مهمی دارد.

حال شما هر رنگی یا رنگهایی که انتخاب می‌کنید هر چقدر این جس آرامش و انرژی مثبت را در شما تقویت کند (فقط در شما) می‌تواند رنگ ایده آلی باشد.

در اتاق خوابی که فضای بزرگتری دارد می‌توانید از تکنیک انتخاب رنگ، رنگهای متضاد استفاده کنید رنگهایی با کنتراست بالا اما در اتاق خوابی که فضایی کوچک دارد از تکنیک انتخاب رنگ، رنگهای همگن استفاده کنید.

اگر اتاق خوابتان پنجره دارد با تخلیه انرژی رنگهای دیگر اتاق فضای خوبی به اتاقتان می‌دهد. اگر پنجره ندارد یک دیوارتان را رنگ روشن ملایم (گرم ملایم نه رنگ سرد) برای ایجاد چنین فضایی تخصیص دهید.

رنگ‌های آبی – سبز نعنایی – سبز زیتونی – یاسی بنفش – صورتی – نارنجی – گلبهی ملایم با توجه به سلیقه شما می‌توانند انتخاب خوبی باشند. البته سعی کنید هر رنگی که انتخاب می‌کنید حالت طبیعی داشته باشد یعنی رنگ آبی یا سبزی که در طبیعت دیده می‌شود.

اگر رنگ سرد انتخاب می‌کنید مثل رنگ آبی می‌توانید از رنگهای کمکی و تکمیلی برای گرمتر شدن فضای اتاق خواب استفاده کنید. برای رنگ آبی متوانید از رنگ زرد کمک بگیرید و یا برای رنگ سبز از زرد و قرمز. حتما لازم نیست نیست رنگهای کمکی رنگ دیوار باشند می‌توانید از رنگ پرده یا بالشت‌ها و … کمک بگیرید.

اگر از رنگ خیلی گرم استفاده می‌کنید مثل نارنجی یا قرمز حتما یک دیوار را رنگ روشن گرم رنگ کنید تا فضا به تلطیف و تعادل برسد. (تخلیه انرژی)

رنگ یاسی یا رنگ بنفش ملایم هم اگر استفاده می‌کنید نیاز به هیچ رنگ کمکی ندارید. رنگ یاسی اگر ملایم انتخاب شود خودش به تنهایی حرفها برای گفتن دارد!

همیشه رنگ سقف را سفید انتخاب کنید البته نه سفید خالی! سفید خالی در اصظلاح نقاشان ساختمانی شیت دیده می‌شود. رنگ سقف سفید سقف خودش ابزاری ست برای بهتر دیده شدن رنگهای دیگر اتاق. (رنگ سفید با همه رنگها هارمونی خاصی دارد)

در کل دنیای رنگها دنیای متفاوتی است همیشه در انتخاب رنگ از رنگهای طبیعت الهام بگیرید (رنگ میوه‌ها) تا به تعادل و ارامش نزدیکتر شوید.

از لحاظ جنس رنگ هم حتی المقدور از رنگهایی که طروات و نشاط را بیشتر در خود دارند استفاده کنید. رنگهای اکریلیک و پایه آب اگر اصولی کار شوند هم دارای ماندگاری بیشتر هستند هم سازگار با روح طبیعت و انسانها

 

 

خدمات ساختمانی خلخالی

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *