آذر ۸, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

این نوع رنگ در بازار به دو حالت مات و براق موجود است که نقاشان با تلفیق این دو با به هم حالت های مختلفی بین حالت های مات و براق (که بیشتر به نام نیمه مات یا نیمه براق مشهور است) می رسند.

 

این رنگ را در داخل قوطی های فلزی نگه داری می کنند و حلال آن تینر میباشد و پس از رنگ آمیزی سطوح مورد نظر ۲۴ ساعت در تابستان و ۴۸ ساعت در زمستان طول میکشد تا کامل و عمیق خشک شود.

 

از رنگ براق که شفافیت و براقی بالایی برخوردار است برای رنگ آمیزی فلزاتی نظیر نرده ˓ فرفورژه˓ درب˓ پنجره و استفاده می شود که باعث می شود مواردی که ذکر شد بهتر و خوش رنگ تر دیده شوند.

 

از رنگ مات برای رنگ آمیزی سطوحی استفاده می شود که نمی خواهیم جزئیات آن سطح به خوبی دیده شود مثل سقف و دیوارهایی که زیاد موج دارند˓ این رنگ پس از خشک شدن مانند رنگ پلاستیک می شود و قابل ششتشو نیز هست.

 

رنگ نیمه مات یا نیمه براق رنگی است که از مخلوط دو رنگ مات و رنگ براق بدست می آید که اکثر منازل را با این رنگ ˓ رنگ آمیزی می کنند علت آن است که هم موج دیوار را نشان نمی دهد و این که به اندازه کافی براق است که دیواری که رنگ شده خوب به چشم بیاد.

 

رنگ روغنی از هر نوع که باشد قابل شستشو به کرات میباشد و از این رو طرفدار زیادی دارد و اکثر دیوار˓ سقف حمام˓ توالت و آشپز خانه ها را با این رنگ، رنگ آمیزی می کنند تا زمانی که چرک شد و به خصوص در زمان خانه تکانی آخر سال آن را تمیز کنند .

موارد استفاده از رنگ روغنی در ساختمان:

 

آشپزخانه ، کامل. سقف و دیوار همگی روغنی رنگ می شود. تا قابل شستشو شود. در و پنجره ها رنگ روغنی زده می شود تا از پوسیدگی و خرابی آن در مقابل آب و هوا کاسته شود. و مهم نیست در آهنی یا چوبی باشد. ولی اتاق ها چون مانند آشپزخانه بخار چرب ندارد ، فقط دیوارها رنگ روغنی زده می شود تا در صورت کثیف شدن قابل شستشو باشد ولی سقف ها به خاطر زیبایی بیشتر از رنگ پلاستیک استفاده می شود.

 

اگر سقف روغنی زده شود، نور چراغها را به شکل آزار دهنده منعکس می کند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *