آذر ۸, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

سوالات از این دست زیاد شده و شاید سوال ذهنی شما هم شده باشد. با توجه به تجربه که من در نقاشی ساختمان از رنگهای اکریلیک دارم حدود ۱۵ سال پیش وارد عرصه نقاشی ساختمان شد . در ابتدا با توجه به ناشناخته بودن و شاید نداشتن کیفیت خوب کمتر مورد استقبال گرفت اما به تدریج با پیشرفت تکنولوژی (شیمی آلی) این رنگ خودش را با مزایایی که که دارد تثبیت کرد.

رنگ اکریلیک – بی بو

بطوریکه رنگ پایه بسیاری از کشورهای دنیاست. بخصوص کشورهایی که مواد نفتی ندارند و از این رنگها استفاده می کنند. اما در مورد رنگهای اکريليک باید بگویم که نسبت به رنگهای دیگر بی بو هستند یعنی بوی کمی دارند و بهداشتی تر هستند منظور از بهداشتی تر بودن این است که با طبیعت سازگاری دارند . چون حلال این رنگها آب است و این یعنی مناسب برای انسان.

این رنگها هم با توجه به نوع کارخانه خوب و بد دارند. هر جقدر رنگ خالص تر باشد قدرت دستمالکشی بیشتری خواهد داشت. این رنگ برای کسانی که دغدغه بوی رنگ های روغنی را دارند و همچنین به بهداشتی تر بودن رنگ بیشتر اهمیت می دهند تا قدرت شویندگی بسیار مناسب است. بخصوص برای ادارات و بیمارستانها و مکانهای عمومی بخاطر اینکه بوی ناچیزی دارند خوشایندتر از رنگهای دیگر خواهد بود. البته باید تاکید کنم که قدرت شستشوی این رنگها به مراتب ضعیفتر از رنگهای روغنی است . بخصوص رنگ روغنی براق که قدرت شویندگی بسیار زیادی دارد.  اما از لحاظ زیبایی و عدم تغییر رنگ در مرور زمان این رنگها ارجحیت دارند و همانطور که گفتم این نوع رنگ در نقاشی ساختمانها زنده تر و شادتر از لحاظ فام رنگ دیده می شوند. برای دیدن کاتالوگ رنگهای اکریلیک بر روی کاتالوگ رنگ اکریلیک کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *