آذر ۲۳, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

رنگ پلاستیک

 نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک یکی از قدیمی ترین و پرکاربرد ترین انواع رنگ در صنعت نقاشی ساختمان است. نقاشی با رنگ پلاستیک در صنعت نقاشی ساختمان از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و درجه کیفی آنها معمولا توسط شرکت تولید کننده روی محصول درج می شود. با این حال تشخیص کیفیت این رنگ ها و همچنین قابل اطمینان بودن رنگ های پلاستیک موضوعی ایت که باید از یک نقاش حرفه ای سوال کنید.

 رنگ پلاستیکی که در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک  استفاده می شود، باید از لاتکس تهیه شده و قابل شتسشو باشد و امکان کشیدن دستمال مرطوب روی آن فراهم باشد. در واقع این رنگ ها از معلق کردن دانه های رنگ در آب و نوعی چسب تولید می شود که بر دو نوع است:

 پلاستیک مات

نیم پلاستیک مات

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص های دیوار گزینه مناسبی است، اما کیفیت کمتری دارد. در حالت کلی نقاشی با رنگ پلاستیک برای مکان های دور از دسترس مانند سقف ها کاربرد بیشتری دارد. رنگ پلاستیکی که درنقاشی ساختمان بوسیله قلم مو اجرا شود دارای جای (رش) قلم میشود که سلیقه اکثر کارفرمایان رش قلم را نمیپسندد ورنگ پلاستیکی که بوسیله غلطک یا اسپری اجرا شود حالت مخملی زیبا وشکیل دارد که مورد پسند هر نوع سلیقه ای قرار میگیرد. رنگ پلاستیک برای اجرا بر روی گچ نو: نیاز به بتونه کشی کامل سطح (ماستیک) ندارد و در صورتی که سطح کار ناصاف  و دارای تعمیرات زیاد باشد و یا در صورت درخواست کارفرما (به هر دلیل) : باید سطح کار روغن الیف درجه ۱ (سطح کاری که گچ است) اجرا شود وسپس ۱ یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) اجرا شود وهزینه روغن زدن وبتونه کشی جداگانه محاسبه شود.

 یکی از مزایایی که رنگ پلاستیک دارد محلول بودن آن در آب است که باعث بی بو شدن این نوع نقاشی ساختمان می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *