آذر ۴, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

شناخت تاثیر رنگ بر احساسات و آرامش وروحیه وحتی روابط زناشویی ورفتار اعضاء خانواده بایکدیگر دارد. در زندگی صنعتی وماشینی و پرتلاطم امروزی، داشتن آرامش، یکی از نیازهای ضروری و حیاتی انسان در عصر حاضردر محل کار وزندگی است. همه ما برای یافتن لحظاتی آرام و بدون دغدغه در جستجو هستیم و گاه نیز فکر می‌کنیم، رسیدن به آرامش روحی و فکری امری محال است.

در این زندگی ماشینی که هر روز در حال تغییر و تحول است، برای ایجاد آرامش و دادن این حس به انسان، نیازمند خلق چنین تفکری هستیم که درون خانه ومحل کار به دنبال آسایش و تمرکز فکری باشیم. برای طراحی این چنین محیطی، رنگ، یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون است. دررنگ آمیزی ساختمان، رنگ از دو جهت مورد توجه قرار می‌گیرد؛

۱- فضای کلی و عمومی خانه

۲- مجموعه‌ای از ترکیب بندی‌های رنگی که در یک اتاق و اجزای داخلی آن وجود دارد.

با استفاده از رنگ مناسب می‌توان محیطی و فضایی برای استراحت و آرامش یافت و آن گاه منزل تبدیل به پناهگاه و مأمنی می‌شود برای فرصت تفکر و اندیشه ورشد کمال انسان در این میان لازم است رنگ‌ها و تأثیر متقابل آن‌ها را بر یکدیگر بشناسیم.

در نقاشی ساختمان رنگ‌های همخوان یا همان رنگ‌هایی که در دایره‌ی رنگی، مجاور یکدیگر قرار دارند، نقش مهمی درایجاد آرامش دارند.

حتی اگر این رنگ‌ها ته رنگ قوی داشته باشند، مانند آبی تیره، سبز تیره، و ارغوانی، باز هم به انسان آرامش می‌دهند.

برای به دست آوردن شناخت بیشتر، نکات مطرح شده در سلسله مقالات آشنایی با تأثیر رنگها، می‌تواند راهگشا باشد. بر این اساس، اثر بخشی برخی از رنگ‌ها بر یکدیگر را با نگاهی موشکافانه در مطا لب این سایت بررسی کردیم که می‌توانید آن‌ها را مطالعه فرمایید

خدمات ساختمانی امیر خلخالی

۲۲۴۲۵۳۴۰- ۰۹۱۲۵۰۹۳۱۱۶

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *