آذر ۸, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

نقاشی خانه یکی از کارهایی است که احتمال کثیف و رنگی شدن محیط در حین کار زیاد است و هیچ ارتباطی به اینکه  شما سعی می‌کنید چقدر کارتان را با دقت انجام بدهید ندارد؛ زیرا خواه ناخواه این اتفاقخواهد افتاد و احتمال رنگی شدن  پوست یا لباس شما، زمین و قسمت‌های دیگر در حین نقاشی زیاداست، اگرچه برخی از لکه‌های خاص به سختی پاک  می شود و نیاز به محلول‌های پاک کننده خاص دارد، اما پاک کردن بسیاری از لکه‌های رنگی با به کارگیری راهکارهای ساده  به راحتی صورت می‌پذیرد.

چنانچه رنگی که روی لباس شما ریخته است بررنگ بر پایه آب باشد کار شما بسیار راحت می‌شود، در این صورت به محض  لکه شدن لباس‌تان می‌توانید آن را با آب بشویید. اگر این امکان برای شما وجود دارد که چنین لکه‌ای را قبل از خشک شدن  برطرف کنید، آب کشی کردن آن بهترین و ساده‌ترین راه است. زیرا این کار لکه رنگی را که هنوز خشک نشده به مقدار زیادی  پاک می‌کند و اثر لکه نیز با شستشوهای مکرر دیگر توسط ماشین لباس شویی برطرف خواهد شد.  اما اگر با رنگ روغنی سرو کار دارید و لباس شما به وسیله این نوع رنگ لک شده، کار شما سخت‌تر می‌شود. در اینصورت  اگر قبل از خشک شدن لکه اقدام کنید ممکن است لکه با مقداری تینر روغنی یا الکل برطرف شود. این کار ممکن است سبب  از بین رفتن رنگ پارچه لباس شما نیز شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم ابتدا این کار را روی قسمت داخلی لباس خود  تست کرده و بعد برای پاک کردن لکه اقدام کنید.

حتی دقیق‌ترین و ماهرترین نقاش‌ها نیز هنگام کار ممکن است قسمتی از پوست صورت و دستان خود را رنگی کنند. در  صورت رنگی شدن پوست بدن,اول با حلال همان رنگ لکه را پاک کرده سپس با آب و صابون محل بر طرف شده را بشورید.

اما اگر لکه روی پوست شما خشک شد، مقداری مارگارین روی پوست‌تان بمالید؛ اینکارسبب میشود پوست شما مرطوب  و چرب شده و از جذب لکه جلوگیری خواهد شد. پس از چرب کردن پوست با مارگارین، لکه فورا از پوست جدا می‌شود و  باقیمانده اثر لکه با کمک آب و صابون بر طرف خواهد شد.

هنگام نقاشی دیوارها، رنگی شدن کف اتاق ممکن است برای شما یک فاجعه به نظر برسد در حالی که پاک کردن این  لکه‌های رنگ از روی زمین به هیچ وجه کار دشواری نیست. چنانچه کف اتاق شما با رنگی که بر پایه آب است لک شده،  توصیه می‌کنیم برای از بین بردن لکه رنگ آن را با یک تیغ شیشه پاک کن و یا یک لیسه از کف جدا کنید؛ سپس اثر  باقیمانده رابا کمک آب و شوینده‌ها بشویید تاتمیز شود. اگراثر باقیمانده از لکه سماجت کرد، آن را بامالش پارچه و یا اسکاج  آغشته به آب برطرف کنید از بین بردن لکه‌های ناشی از رنگ روغنی را از ابتدا و قبل از خشک شدن با پارچه آغشته به  تینر روغنی یا الکل شروع کنید وچند بار پارچه راروی لکه بمالید تا لکه از بین برود. اغلب لکه‌های رنگ روغنی با این روش از  بین می‌رود اما اگر بخواهید رنگ خشک شده از نوع رنگ روغنی یا رنگهای فوری را از کف پاک کنید ابتدا باید رنگ را با تیغ  شیشه پاک کن یا لیسه ازسطح زمین بر طرف کنیدسپس با پارچه یاسیم ظرفشویی و به کمک بنزین ویا تینر فوری سطح  مورد نظر را پاک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *