آذر ۱۳, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

در ابتدا خواص رنگ آکریلیک (اکریلیک) را بررسی می‌کنیم.

۱- ساخته شده ازبهترین مواد اولیه وتکنولوژی بالاوسازگار بامحیط زیست وسلامتی انسان.

۲- خشک شدن سریع و چسبندگی عالی و دوام و انعطاف پذیری خوب و قابلیت شستشو و مقاوم به رطوبت و نداشتن بو و حساسیت زایی و تنفس مناسب و عدم جذب چرک و آلودگی و عدم نیاز به حلال‌های آلی.

۳ – مناسب برای سطوح گچی، سیمانی، آجری. روش استفاده و آماده سازی

سطوح جهت اعمال رنگ‌های اکریلیک بر پایه آب الف- سطوح گچی ۱- بهتر است سطوح گچی تازه به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند، آنگاه رنگ آمیزی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

۲- در اثر فرآیند خشک شدن سطوح گچی، نمکهای محلول برروی سطح گچی آمده و بعد از تبخیر آب برروی سطح باقی می‌مانند که به این نمکها شوره گفته می‌شود. شوره‌ها را می توان مطابق استانداردهایبین المللی با استفاده از سرکه خانگی برطرف کرد.

۳- حدود ۵/۰ کیلو گرم سرکه خانگی را با یک گالن آب مخلوط نمائید و آن را کاملاً هم بزنید و با استفاده از پارچه‌ای آغشته به محلول مذکور کلیه سطوح گچی را از هرگونه شوره برطرف نمائید.

۴- با استفاده از پارچه آغشته به آب، اثرات سرکه را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک شود.

۵– پس از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می‌باشد. ب- برای دیوارهای بیرونی آغشته به جلبک، خزه، گیاهان خاک دار و غیره… ۱- مایع سفید کننده (وایتکس) را به نسبت حجمی ۱ به ۳ با آب مخلوط کنید.

۲– با استفاده از پارچه‌ای کلیه سطوح را کاملاً آغشته از محلول فوق نمائید (از دستکش و ماسک استفاده کنید) ۳- حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کلیه موجودات تک سلولی نابود گردند.

۴- بوسیله کاردک یا ابزار مناسب دیگر سطوح آلوده را کاملاً بتراشید. ۵- با استفاده از پارچه آغشته به آب اثرات احتمالی مایع سفید کننده را از روی سطح برطرف نمائید و منتظر بمانید تا سطح کاملاً خشک گردد.

۶- بعد از خشک شدن، سطح آماده پذیرش پرایمر آکریلیک می‌باشد. ج- سطوح بتونی یا سیمانی ۱- بهتر است سطوح بتونی یا سیمانی به مدت ۳۰ روز مانده تا خشک شوند و آنگاه رنگ آمیزی برروی آن‌ها صورت گیرد. ۲- چنانچه سطحی آغشته به گریس، روغن یا چربی باشد، باید بوسیله حلال شستشو گردد. ۳- شوره‌های موجود برروی سطوح بتونی وسیمانی را میتوان با استفاده از اسید کلریدریک صنعتی برطرف کرد.

۴- اسید کلریدریک ۳۷ % را به نسبت وزنی ۱۵ به۸۵ با آب در داخل یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید.  (مراقب باشید باید حتماً اسید به آرامی به داخل آب اضافه گشته و در حین اضافه کردن اسید

محتویات ظرف راهم بزنید و حتما از محافظ چشمو صورت استفاده نمایید.)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *