آذر ۱۹, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

تینر مخصوص برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان

تینر نقاشی ساختمان چیست؟

تینرها مایعات شیمیایی فراری میباشند که جهت رقیق نمودن انواع  رنگهای ساختمانی و شیمیایی به کار گرفته میشوند  تینرها باعث افزایش و بهبود خواص رنگ میشوند.

تینرها در خواص رنگ, زمان خشک شدن لایه رنگ و خواص نهایی  رنگها تاثیر بسیار چشمگیری دارند.

یک تینر با کیفیت میتواند بر ویسکوزیته, خاصیت برسخوری, قابلیت  اسپری شدن رنگ و مهم‌تر از همه سرعت خشک شدن ان تاثیر بگذارد.

خواص تینر در اجرای نقاشی ساختمان

قدرت حلالیت رنگهای ساختمانی

سرعت تبخیر رنگ و خشک شدن رنگ ساختمان

در فرمولاسیون رنگها، رزین­های مورد مصرف عمدتا ماهیت  پلیمری و آلی داشته و ساختمان بلوری ندارند.

این مواد در تینرها حل شده و غلظت محلول به نوع رزین و تینر و  درصد این مواد بستگی دارد.

تینرها می‌بایست متناسب با رنگ انتخاب گردند.

بعضی از انواع رنگها فقط در تینر مخصوصی حل می‌شوند.

قدرت حلالیت تینر همان قابلیت رقیق کنندگی است،

به عبارت دیگر تینری که با مصرف کمتر، ویسکوزیته رنگ را بیشتر  کاهش می­دهد و رنگ را رقیق‌تر و روانتر کند از قدرت حلالیت بیشتری  برخوردار است. با تشکیل لایه رنگ روی سطح تینر باید  به تدریج تبخیر و از روی سطح خارج شود.  سرعت تبخیر می‌بایستی با زمان خشک شدن رنگ هماهنگ باشد  تا کیفیت مطلوب‌تری به دست آید.  نقطه اشتعال هر مایع قابل احتراق، پایین­‌ترین درجه حرارتی است  که بخارات آن مایع با شعله یا جرقه کوچک مشتعل میشود  نقطه اشتعال تینر به این دلیل مهم است که تعیین کننده شدت خطر  آتش سوزی است چه در هنگام انبار داری، حمل یا در هنگام استفاده  از تینرها باید میزان نقطه اشتعال تینر توجه داشت  تینرها علاوه بر خطر اشتعال، از لحاظ زیست محیطی نیز برای انسان  و محیط خطرناک هستند.  آن‌ها روغنهای طبیعی را در خود حل می‌کنند و موجب آسیب و  ناراحتی‌های پوستی شده و از طریق پوست جذب میشوند  به علاوه تنفس بخارات تینر می‌تواند سبب ناهنجاری‌های داخلی بدن گردد  از عوامل دیگر شناخت تینر رنگ آن است که یکی از مهمترین ویژگی آن‌ها  و نشان دهنده درصد خلوص، کیفیت پالایش و تمیزی ظروف آن‌ها است.  رنگ تینر به خصوص در فرمولاسیون رنگهای سفید و روشن بسیار اهمیت دارد  برای اجرای نقاشی ساختمان با رنگهای روغنی باید از تینرهای روغنی  استفاده کرد و برای استفاده از رنگهای فوری تینرهای ده هزار و یا بیست  هزار انتخاب مناسبی میباشد.  در هنگام استفاده از تینر برای حلال رنگهای روغنی و ساختمانی حتما به  نکات ایمنی و بهداشتی از قبیل زدن ماسک و پوشیدن دستکش توجه داشته  باشید تا از مضرات تینر در امان باشید  قیمت تینرهای روغنی ساختمانی برای هر لیتر تقریبا  بین ۵۰۰تا۱۰۰۰تومان میباشد

برای اجرای نقاشی ساختمان با تینرهای مخصوص ساختمانی و با کیفیت بالا  با ما همراه باشید و به ما اعتماد کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *