آذر ۲۳, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه
کاتالوگ رنگ مولتی کالر

بنده برای امتحان سه سال قبل منزل مسکونی فعلی خود را رنگ مولتی کالر زدم بصورتی که سالی دو بار دستمال کشی شده است. تنها عیبی که می توان به این رنگ گرفت جاهایی که دست زیاد روی ان قرار می گيرد به مرور زمان به تیرگی و سیاهی متمایل می شود که نیاز به ترمیم خواهد داشت(پاشش دوباره ان قسمت ها) . در مقابل ترکهای ساختمان نصبت به مابقی رنگها از قدرت استحکام بیشتری برخوردار است . این جمله بدان معنی نیست که دیوارها هیچوقت ترک نخواهند خورد. ترک دیوارهای که عمقی است (نشست ساختمان) راه چاره ای ندارد(فعلا).

نکته مهمی که خیلی از همکاران نقاش رعایت نمی کنند غلظت این رنگ است . با توجه به این که این رنگ هر چقدر رقیق تر باشد راحتتر پاشش می شود بیش از حد توسط نقاش رقیق می شود که باعث می شود سطح کار به اصطلاح پرزدار شود و کیفیت کار پایین بیاید. پس نباید انتظار زیادی از این نوع کار داشت.

یا بسیاری از همکاران محترم برای آستری این رنگ از رنگهای پلاستیک استفاده می کنند که پس از پاشش نهایی رنگ کار به مرور مات و کدر می شود و بعد از چند ماه قدرت دستمالکشی را از دست خواهد داد.

البته این نوع رنگ چون رنگ امیزی آن نسبت به رنگهای دیگر دردسر بیشتری دارد (اجرای یکنواخت پاشش رنگ – ماسک کاری ) خیلی از نقاشان رنگهای سنتی را ترجیح می دهند .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *