آذر ۲۳, ۱۳۹۶ amir 0دیدگاه

نقاشی ساختمان با رنگ های مولتی کالرجزء پوششهای دکوراتیو و تزئینی محسوب می شود. که حالت تزئینی (دکوراتیو) دارند. این طیف پوشش ها شامل رنگ های مولتی کالر-رنگ های چرم نما- رنگ ترک و… هستند.

رنگ های مولتی کالر و ویژگی های:

این نوع رنگ پوششی دکوراتیو و تزئینی در نقاشی ساختمان اکثرا برای مغازه ها و درهای حیاط و بعضا دیوارها و سقف های داخلی ساختمان استفاده می شود. بر عکس نقاشی ساختمان بارنگ روغنی وپلاستیک که قلم موئی واسپری وغلتک اجرا می شود.این نوع رنگ فقط به صورت اسپری قابل استفاده است. نکته مهم دراجرای مولتی کالر،  این نوع رنگ تبحر و تجربه در رنگ سازی می باشد. نقاش باید بتواند رنگ زمینه کدهای مختلف مولتی کالر را به صورت کاملا همرنگ بسازد.

اجرای مولتی

نوع استاندارد اجرای مولتی کالر شباهت زیادی به نقاشی ساختمان با رنگ روغنی دارد. به این ترتیب که سطح گچی باید مثل رنگ روغنی روغن زیرکار و بتونه کامل (ماستیک) و ۲ دست رنگ روغنی اجرا شود و سپس رنگ مولتی کالر بر روی زیر سازی روغنی اجرا شود. در نوع استاندارد اجرا : باید یک گالن رنگ مولتی کالر را به ۲۰ الی ۲۵ متر مربع از سطح رسانید. در اجرای با کیفیت مولتی کالر باید نمونه کد انتخابی بر روی کاتالوگ با هر قسمت از سطحی که مولتی کالر بر آن اجرا شده یکسان و یک شکل باشد. در نوع ارزان قیمت تر اجرا با زیرکار پلاستیک و اجرای یک گالن مولتی کالر برای ۸۵ الی ۱۰۰ متر مربع هزینه پائین تر می آید.

مولتی کالر قابلیت رقیق شدن بوسیله حلال (هیچ نوع حلال : آب یا نفت یا تینر یا ….) را ندارد. مولتی کالر قابلیت میکس بوسیله هم زن را ندارد و برای هم زدن مولتی کالر باید گالن این رنگ را قبل از باز کردن به شدت تکان داد تا محتویات گالن به نحو مطلوب میکس شود. مولتی کالر قابلیت شستشوی ۱۰۰% ندارد ولی در مقابل آب مقاومت دارد.

در برخی موارد برای قابلیت شستشوی مولتی کالر از کیلر روغنی ماشین استفاده میشود که قابلیت شستشو به این رنگ می دهد ولی نمای رنگ را زرد فام میکند. برای قابل شستشو کردن این رنگ تجربه و تبحر مجری لازم است و هزینه اجرا را کمی افزایش می دهد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *